Over ons

Foto's

 

 

 

 

 

Wij (2 echte boeren en een reclameboer) willen de consument graag bewust maken van de link tussen de boer en zijn product. Dat kun je vertalen in ‘beleving’. Hierbij werken wij eraan om het imago van de landbouw in een positief daglicht te zetten.

 

Promotie van de plantaardige sector met insteek: beleving.

Vraag leerlingen van de basisschool waar de melk vandaan komt. Het antwoord zal vaak zijn: uit de winkel. Of: uit de fabriek. Het verband tussen melk en een koe wordt lang niet altijd gelegd. Dit geldt niet alleen voor kinderen, maar ook voor het overgrote deel van de volwassen consumenten. Gelukkig heeft de consument wel een goed gevoel bij de sector door allerlei activiteiten en programma’s als Boer zoekt Vrouw.

 

Beleving
De landbouwsector wil de consument graag bewust maken van de link tussen de boer en zijn product. Dat verband kun je vertalen in ‘beleving’. Tegelijkertijd blijft de landbouw dan aan het positieve imago werken.

 

Ervaringen in de praktijk
Flevowortelbos / Beleef Groenten kiest daarom de beleving als insteek van de promotie. Dat de consument hiervoor gevoelig is, heeft de organisatie ervaren tijdens ‘De Grootste Keuken’ in de Week van de Smaak, september 2009. In het ADO stadion in Den Haag is voor 8.000 basisschoolleerlingen een heus wortelbos opgezet. Het Flevowortelbos was een mix van educatie, fun, proeven en beleven.
De kinderen kregen eerst informatie en vragen over peen. Daarna gingen ze het bos in. De bezoekertjes waanden zich als muis onder de wortelen in de grond. Ze konden lekker happen in een wortel die boven hun hoofd bungelde. Als ze een wortel hadden gehapt en opgegeten, kregen ze als beloning een zakje snackpeen. Topkok Pierre Wind, initiatiefnemer van De Grootste Keuken, was razend enthousiast over deze manier van promoten van een groente: “Kickuuuuh, dit is echt: Beleef de groente.”

 

Beleving in breder verband
De promotie van de sectoren in de landbouw met de insteek ‘beleving’ past naadloos in verschillende maatschappelijke programma’s. Enkele voorbeelden: Convenant overgewicht, 30 minuten bewegen, 2 ons groenten 2 stuks fruit, smaaklessen, schoolgruiten, werkfruit, Nederland Bloeit.
Verschillende landelijke en provinciale organisaties zijn enthousiast over deze opzet van de promotie en geven aan tijdens het uitdragen van een boodschap deze beleving vaak te missen. Hier liggen mogelijkheden voor samenwerking.

Op dit moment maakt Flevowortelbos samen met een overkoepelende sportorganisatie in Flevoland een programma. Hierin staat de combinatie van bewegen en voeding centraal. Door kennis te delen, een koppeling naar eten en op een ludieke manier te bewegen slaat dit een brug naar de primaire landbouw.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Martin Topper, tel. 06-53377503, of Harold Zondag, tel. 06-51288649.

 

info@beleefgroenten.nl  |  www.beleefgroenten.nl